RSS

Välkommen till min blogg

26 Jul

Carro

Jag är en envis person som vet vad jag vill, jag tror också att allt är möjligt bara man strävar efter det. Jag har stora mål här i livet, älskar att drömma mig bort genom filmer och favoritserier, eller en bra bok! Jag har alltid tusen järn i elden och har svårt att koppla av helt. Gåtan om konsten att göra ingenting är för mig fortfarande olöst 🙂 Avkoppling för mig är att städa och plocka här hemma, gärna med favoritserien Sex and the City i bakgrunden 🙂

Livskvalitet i vardagen är för mig väldigt viktigt. En fin middag en vanlig tisdag till exempel, underbart! Att den är fin behöver inte betyda att den är dyr, bara att den är ombonad. Tanken på arbete 9-17 mån-fre ger mig rysningar, jag förstår inte hur folk klarar av det 🙂 Då jobbar jag hellre måndag kväll för att kunna göra vad jag vill på tisdagen.

Jag vill få saker gjorda och kan bli ganska otålig när det tar tid, mycket snack och liten verkstad är inget för mig. Jag är en väldigt ärlig person, tar folk på orden och är allergisk mot falska och oärliga människor. Det gör att vännerna blir färre, men de som finns kvar får man ta hand om extra mycket. Jag klarar helt enkelt inte av att låtsas, jag är för rak och ärlig för det. För mig är saker ofta väldigt enkla och problem är till för att lösas.

Min underbara familj

Jag har en underbar son, Hannes, som snart är fyra år, och en fantastisk sambo, Tony,  sedan tre år tillbaka. Tony är min klippa här i livet och jag älskar honom mer och mer för varje dag. Hannes är en underbar liten pojke och jag blir ständigt förundrad över den lilla individ han håller på att bli. Jag har mycket att lära av honom.

Jag är äldst av fyra syskon, jag har en tre år yngre bror och nio år yngre tvillingsyskon. Och två fantastiska föräldrar.

Skolan

Jag har i princip pluggat sedan jag var 20, med några korta uppehåll för jobb. Jag älskar att plugga och hade gjort det hela mitt liv om csn tillåtit 🙂 I våras gick jag ut en tre-årig ekonomiutbildning, jag läser nu ett fjärde år med lite fördjupningskurser och även några kurser som jag tycker är roliga, bl a investeringskurser. Jag tror att jag kommer fortsätta läsa för skojs skull, det finns ju så mycket att lära och så mycket jag vill bli!

Företaget

Jag driver även en städfirma. Den startades för två år sedan och har blivit mycket större än jag kunde ana. Från början var det tänkt som ett extrajobb i samband med studierna, jag hade lite tid över och ville göra något nyttigt med den tiden. Men den växte snabbt och jag har idag tre fantastiska tjejer som hjälper mig, alla egna företagare.

Jag har alltid velat vara egen, har bara inte vetat inom vad. Jag älskar att vara egen, behöver något som driver mig annars tröttnar jag snabbt på jobbet. Jag gillar friheten, ansvaret och möjligheten att kunna påverka. För att inte tala om alla underbara kunder som kan lysa upp hela ens dag! Självklart finns det nackdelar med, som stressen, pressen, känslan att inte räcka till eller när man blir beskylld för något man inte kan påverka. Men det är så värt det!

Torpet

För ett år sedan hittade vi vårat drömhus. Vi hade nyligen flyttat till en stor lägenhet, och hade inte en tanke på att flytta igen. Men en kväll så hittade Tony annonsen på Hemnet och vi var båda sålda. Några veckor senare var det vårat. Ett över hundra år gammalt soldattorp, på landet men ändå nära civilisationen. Här finns lugnet och fridfullheten. Torpet var litet, ca 50 kvm, så nu håller vi på att bygga ut det. Vi kommer att bygga ett vinkelhus och den gamla huskroppen kommer att finnas kvar, vi har öppnat upp en innervägg bara.

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 juli, 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “Välkommen till min blogg

  1. Mr WordPress

    26 juli, 2012 at 20:15

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

     

Kommentera

 
